برخی از خودروها دارای سیستم تهویه 206 تیپ 5 مطبوع هستند وظیفه اصلی آن خنک کردن هوای داخل کابین و رهایی راننده و سرنشینان از گرمای شدید در فصل گرم است.
از نظر عملکردی، می توان آن را به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع معمولی یا یک سیستم کنترل آب و هوا نشان داد که یک ریزاقلیم در ماشین ایجاد می کند و دمای ثابت را بدون توجه به آب و هوای بیرون حفظ می کند.
سیستم تهویه مطبوع شامل کمپرسور، کندانسور، گیرنده خشک کن، شیر حرارتی و شیرهای کنترل است.
کمپرسور تهویه مطبوع مبرد ورودی (معمولاً فریون) را فشرده می کند که در ابتدا به شکل گاز تحت فشار نسبتاً کم است، اما پس از خروج از کمپرسور، فشار و دمای آن به شدت افزایش می یابد.
در این حالت مبرد به کندانسور (رادیاتور کولر گازی) واقع در جلوی رادیاتور خنک کننده موتور وارد می شود و در آنجا با هوا دمیده شده و متراکم می شود یا به عبارتی به مایع تبدیل می شود.
سپس به گیرنده خشک کن، مجهز به فیلترهایی برای تمیز کردن جریان می یابد، از ناخالصی ها و کثیفی ها خلاص می شود و به شیر ترموستاتیک (دریچه) نزدیک می شود که در خروجی آن به دلیل کاهش شدید فشار و دما به شدت سرد می شود.
یک سیستم خنک کننده کاربردی باید بتواند گرما را با سرعت بالایی در زمانی که موتور داغ است حذف کند موتورها در هنگام استارت خنک هستند، نیازی به خنک کننده زیاد نیست تا قطعات کار در مدت زمان کوتاهی به دمای کار خود برسند.
دماهای بالاتر بازده حجمی موتور را کاهش می دهد و به دلیل گرمای بیش از حد، اختلاف دماهای بیشتر منجر به اعوجاج اجزای موتور به دلیل تنش های حرارتی ایجاد شده می شود.
برای این کار، یک سیستم خنک کننده کاربردی لازم است تا تغییرات دما را نرمال نگه دارد.
بنابراین، سلامت سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع خودرو عمدتاً در هنگام تعمیر و نگهداری بررسی می شود، زمانی که تمام عناصر فرسوده جایگزین، سوخت گیری یا سوخت گیری می شوند.
البته، بهتر است مسائل تشخیصی را به متخصصان واجد شرایط محول کنید، اما پارامترهای مهمی وجود دارد که به راحتی قابل پیگیری است.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.